رنگ مولتی کالر چیست؟

رنگ مولتی کالر
دسته : آموزش نقاشی ساختمان
مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

اگر شما هم از رنگ معمولی دیوار خانه خود خسته شده‌اید و به دنبال رنگ خاص و اسپرت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نقاشی ساختمانی با رنگ مولتی کالر را انتخاب کنید. مولتی کالر جزو رنگ‌های جدید و کلاسیک است که کمک بسیار زیادی به اسپرت و شیک شدن فضای داخلی خانه شما می‌کند. بسیاری از افراد هنوز هم با رنگ مولتی کالر آشنایی کاملی ندارند؛ از همین رو ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله انواع رنگ مولتی کالر، قیمت مولتی کالر، کاربرد، مزایا و معایب این رنگ را شرح دهیم.

ثبت سفارش نقاشی ساختمان در تهران در رویال پینت با بهترین قیمت

رنگ مولتی کالر چیست؟

رنگ مولتی کالر از ترکیب چند مختلف ساخته می‌شود. در واقع این ترکیب رنگی بستگی به انتخاب رنگ مشتری دارد که چند نوع رنگ در آن وجود داشته باشد. شرکت رویال پینت در این خصوص راهنمایی‌های لازم را به مشتری ارائه می‌دهد و به او در انتخاب رنگ‌های مولتی کالر کمک می‌کند. گاهی ممکن است رنگ مولتی کالر را ببینید که رنگ‌هایی به صورت مجزا از هم در آن دیده می‌شود که در آن تکنولوژی خاصی برای جداسازی رنگ‌ها به کار می‌رود.

رنگ مولتی کالر جزو رنگ‌های جدید در بازار هستند؛ بنابراین قدمت کمتری نسبت به رنگ روغن و رنگ پلاستیک دارد. همچنین تنوع رنگی فوق‌العاده‌ای دارد؛ از همین رو طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

رنگ‌های مولتی کالر پوششی کاملا تزئینی و برجسته دارند و زیبایی خاصی را به فضا هدیه می‌دهند. رنگ مولتی کالر برخلاف برخی از رنگ‌های دیگر، به هیچ حلال نفتی نیاز ندارند؛ از همین رو فاقد بو است و محدودیتی برای استفاده در فضاهای مختلف ایجاد نمی‌کنند. هم‌چنین قدرت چسبندگی بالایی دارند که برای سطوح مختلف استفاده می‌شود. از طرفی این نوع رنگ قیمت بیش‌تری نسبت به رنگ‌روغنی و پلاستیک دارد.

 

C:\Users\gh\Desktop\ai3rdlbce7pqzfwvgkjh2t5648muox91sny.jpg

انواع رنگ مولتی کالر

رنگ مولتی کالر در دو نوع مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند که بعضا مشتریان مولتی کالر را با رنگ کنیتکس اشتباه میگیرند. در ادامه به معرفی انواع رنگ مولتی کالر می‌پردازیم:

1.رنگ مولتی کالر متالیک

رنگ مولتی کالر متالیک جزو رنگ‌های دکوراتیو به شمار می‌رود که از تعداد زیادی فلک‌ها و پرک‌ها با رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. این پرک‌ها در بستری از رنگ شناور هستند و به هیچ عنوان مخلوط نمی‌شوند.

2. رنگ مولتی کالر اسپک

این مورد در انواع رنگ مولتی کالر، کمتر استفاده می‌شود؛ چرا که باید با پمپ مخصوص انجام شود. پمپ‌های مخصوص این رنگ هم قیمت بسیار زیادی دارند. از طرفی رنگ‌های مولتی کالر اسپک، با پمپ‌های معمولی به خوبی پوشش‌دهی نمیشوند؛ از همین رو باید با رولر، غلطک یا قلم مو مخصوص اجرا شود. هم‌چنین بیش‌تر برای نمامی خارجی ساختمان مناسب است.

خدمات اجرای کنیتکس دیوار در رویال پینت

 

C:\Users\gh\Desktop\رنگ-مولتی-کالر-اسپری.jpg

مزایا رنگ مولتی کالر

تمامی رنگ‌های ساختمانی دارای مزایا و معایبی هستند که مشتریان بر اساس بودجه و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. در ادامه شما می‌توانید مزایا رنگ مولتی کالر را مشاهده کنید:

1.مقاومت بالا در برابر شسشتو

رنگ مولتی کالر قابل شستشو است؟ رنگ مولتی کالر که قبلا در رنگ‌آمیزی منازل در تهران مشتری بسیاری داشت، با انواع شوینده و آب به سادگی قابل شستشو است. رنگ مولتی کالر مقاومت نسبتا خوبی در مقابل رطوبت از خود نشان می‌دهد. توجه کنید که این مقاومت در برابر شسشتو، به زیرسازی درست و عمیق دیوار بستگی دارد. اگر زیرسازی این رنگ با رنگ پلاستیک باشد، مقاومت کمتری دارد. اما در مقابل زیر‌سازی با پرایمر مخصوص یا رنگ روغن، دوام بیش‌تری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد.

2. بدون نیاز به حلال

یکی از محاسن رنگ مولتی کالر نسبت به رنگ‌های دیگر، عدم نیاز این نوع رنگ به هیچ‌گونه حلالی است. بنابراین مولتی کالر در محیط، بوی نامطبوع ایجاد نمی‌کند؛ از همین رو رنگ‌های مولتی کالر برای مکان‌هایی که امکان تخلیه طولانی مدت آن‌ها وجود ندارد، مانند مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل‌ها و متل به راحتی قابل اجرا و انجام است.

3. خصلت آنتی استاتیک

مولتی کالر مقاومت بالا در برابر ذرات معلق هوا و دوده‌های هوا دارد. در نتیجه این کار هزینه نظافت و شستشو ندارد. هم‌چنین مولتی کالر آلودگی و دوده‌های هوا را به خود جذب نمی‌کند. از این لحاظ این نوع رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی مکان‌های عمومی مانند راه پله، پارکینگ‌ها، راهرو و اداره‌ها فوق‌العاده است.

 

بیشتر بخوانید: مزایا استفاده از رنگ روغن ساختمانی

 

4. جنبه تزئینی

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، رنگ مولتی کالر انواع و طرح‌های مختلفی دارد. با توجه به تجربه‌ای که شرکت رویال پینت در این زمینه دارد، می توان گفت بیش از 50 نوع رنگ مولتی کالر مشاهده کردیم و هم‌چنین هارمونی خاصی بین رنگ مولتی کالر حاکم است. از طرفی باید گفت که مولتی کالر براقیت کمی دارد و بیش‌تر حالت مات دارد. رنگ مولتی کالر برای منازلی که گچکاری مناسبی ندارد، پیشنهاد می‌شود؛ زیرا رنگ مولتی کالر موج و خرابی زیر کار را نشان نمی‌دهد. توجه کنید که امکان رنگ‌آمیزی رنگ پلاستیک روی مولتی کالر وجود ندارد.

5. ضخامت کم

دانه‌های رنگی که در رنگ مولتی کالر وجود دارد بسبار ضخامت کمی دارند و در واقع بافت زمینه رنگ چشم نواز است. طبق تحقیقاتی که از یک شرکت معروف تولید رنگ مولتی کالر کردیم، دانه‌های رنگی موجود در مولتی کالر کم‌تر از یک میلیمتر است.

6. پوشش‌دهی مناسب

این نوع رنگ، تمامی عیوب دیوار ار پوشش‌دهی می‌کند؛ بنابراین رنگ مولتی کالر برای پذیرایی، بسیار مناسب است.

7. سرعت اجرایی بالا

مولتی کالر به سرعت خشک می‌شود و اجرای آن تقربیا آسان است؛ چرا که با استفاده از اسپری انجام می‌شود. سرعت خشک شدن این رنگ برای گچ، یک روز و برای سیمان، سه روز است.

 

بیشتر بخوانید: پرایمر رنگ چیست؟

 

معایب رنگ مولتی کالر

اگر قصد اجرای رنگ مولتی کالر را دارید، بهتر است که با معایب آن هم آشنا شوید:

1.تکراری شدن رنگ

رنگ مولتی کالر طرح دار، به دلیل داشتن نقش و نگار و رنگ‌های مختلف، ممکن است که باعث ایجاد خستگی شود. معمولا افراد با اجرای این نوع رنگ‌ها، پس از مدتی از فضای منزل خسته می‌شوند. از همین رو دلیل اینکه رنگ مولتی کالر مشتری خود را از دست داد، این مساله بوده است.

2. امکان تغییر رنگ سخت

شاید این سوال برای شما عزیزان پیش بیاید که آیا در صورت خستگی از فضای خانه، می‌توانیم رنگ مولتی کالر را عوض کنیم؟ بله می‌شود رنگ را عوض کرد؛ ولی رنگ مولتی کالر همان طور که گفتیم حالت دون دون و بافت خاصی دارد که برای اینکار ابتدا باید دو دست بتونه ماستیک چپ و راست انجام گیرد. این کار هم زمان بر است و هم هزینه شما را زیادتر می‌کند.

در ضمن روی رنگ مولتی کالر نمی توان کاغذ دیواری نصب کرد. در نتیجه قبل از اجرای هر کار جدیدی باید رنگ مولتی کالر را راز روی دیوار پاک کرد.

3. عدم قابلیت ترمیم و لکه‌گیری

شما نمی‌توانید رنگ مولتی کالر را ترمیم کنید؛ بنابراین در هنگام اجرای این رنگ، باید دقت زیادی داشته باشید. از طرفی به دلیل پاک شدن سخت این رنگ، امکان اجرای رنگ پلاستیک روی مولتی کالر وجود ندارد.

4. قیمت مولتی کالر

ممکن است که شما به دلیل زیاد بودن قیمت رنگ مولتی کالر، دچار مشکل شوید.

5. قابلیت اجرا فقط با نقاش‌های حرفه‌ای

رنگ مولتی کالر فقط با پیستوله ها و ابزارهای خاص اجرا میشوند؛ بنابراین برای اجرای این رنگ، باید از نقاش های حرفه ای و متخصص کمک بگیرید.

C:\Users\gh\Desktop\3.jpg

روش اجرای رنگ مولتی کالر دیوار

برای اجرای رنگ مولتی کالر در نقاشی و رنگ‌آمیزی ساختمان در تهران و کرج و اماکن عمومی، ابتدا باید کار سطح مورد نظر را تمیز و خشک کنید که عاری از هر گونه دوده و چربی باشد. در غیر این صورت رنگ به خوبی روی محل مورد نظر نخواهد چسبید. هم‌چنین توجه داشته باشید که پیش از اجرا بر روی سطوح فلزی از قبیل مبلمان فلزی و کابینت، زنگ‌زدگی و ضایعات فلزی را پاک کنید.

قبل از باز کردن درب قوطی رنگ، آن را به خوبی تکان دهید که رنگ تهنشین شده حل شود. توجه کنید که برای به هم زدن رنگ، به هیچ وجه از اشیا و جسم خارجی استفاده نکنید. رنگ‌آمیزی باید به صورت اسپری و با دستگاه مناسب رنگ مولتی کالر انجام می‌شود.

برای نقاشی رنگ‌های مولتی کالر باید از پمپ باد پیستوله با نازل مخصوص و مخزن فشار (ایستاده) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رنگ بلکا چیست؟

انتخاب بهترین رنگ مولتی کالر برای اتاق خواب

رنگ اتاق خواب نشان‌دهنده شخصیت کلی افراد و علایق آن‌ها است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بهترین رنگ مولتی کالر برای اتاق خواب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که برای انتخاب رنگ مولتی کالر برای اتاق خواب، به عوامل زیر دقت کنید.

  • توجه به رنگ وسایل اتاق
  • هماهنگی میزان نور با رنگ مورد نظر
  • شناخت چرخه‌های رنگی بر اساس شخصیت شما
C:\Users\gh\Desktop\رنگ-مولتی-کالر-در-ساختمان.jpg

هزینه رنگ مولتی کالر چقدر است؟

یکی از چالش‌های مهم افراد در خرید مولتی کالر دیوار، قیمت رنگ مولتی کالر است. اگر شما از مرکز مختلف برای نقاشی رنگ مولتی کالر سوال کنید، متوجه تغییر در هزینه رنگ مولتی کالر می‌شوید. قیمت رنگ مولتی کالر به عوامل مختلفی از جمله نام برند، کیفیت، مساحت و نوع رنگ بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه نقاشی با رنگ مولتی کالر، به وب سایت رویال پینت مراجعه کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در کرج با بهترین متریال در رویال پینت

جان کلام

مولتی کالر جزو آن دسته رنگ‌هایی است که در حال حاضر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است؛ از همین رو بسیاری از افراد به دنبال بهترین برند رنگ مولتی کالر برای پذیرایی خانه خود هستند. امروزه انواع رنگ مولتی کالر طرح دار و ساده برای تزئین دیوارهای خانه تولید شده است. توجه داشته باشید که در صورت تمایل به خرید رنگ‌های مولتی کالر و استفاده از آن‌ها، حتما از نقاش‌های با تجربه کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است که با توجه به قیمت رنگ مولتی کالر، هزینه خود را از دست بدهید.

رویال پینت، یکی از بهترین مراکز برای رنگ‌آمیزی مولتی کالر در ایران است که خیال شما را از اجرای باکیفیت رنگ مولتی کالر با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت مولتی کالر راحت می‌کند. تیم مولتی کالر رویال پینت، حساسیت زیادی روی جزئیات دارد و کار تمیزی را به شما تحویل می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر، به وب‌سایت رویال پینت مراجعه کنید.

نظرات کاربران

تبریک روز مرد به دوست پسر
29 . فروردین . 1398

خوشمان امد

مشاوره