رنگ های ترند برای نقاشی پذیرایی منزل

جدیدترین رنگ های نقاشی منزل
دسته : مقالات

پذیرایی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه محسوب می‌شود زیرا محلی برای دور هم جمع شدن اعضای یک خانه و مهمانان است. پس طراحی دکوراسیون و رنگ دیوارهای آن باید به گونه‌ای باشد که افراد در طول زمانی که دور هم به گپ و گفت مشغول هستند، حس خوبی از سبک دکوراسیون و رنگ دیوارها دریافت کنند.

از آنجایی که بیشتر افراد هنگام انتخاب رنگ مناسب نقاشی پذیرایی منزل دچار سردرگمی می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا ٧ رنگ ترند سال ٢٠٢٤ را که جزو جدیدترین رنگ سقف پذیرایی و دیوار آن به شمار می‌روند را به شما معرفی کنیم.

خدمات نقاشی ساختمان در تهران با شرکت رویال پینت

رنگ های ترند 2024 برای نقاشی اتاق پذیرایی

رنگ هلویی

رنگ هلویی برای پذیرایی

رنگ هلویی به عنوان رنگ سال 2024 معرفی شده است پس جدیدترین رنگ 2024 برای نقاشی پذیرایی منزل محسوب می‌شود. این رنگ از ترکیب رنگ زرد با قرمز به وجود می‌آید، به همین دلیل حس گرما، خوش بینی و آرامش را القا می‌کند. همچنین باید اضافه کرد که رنگ هلویی از نظر قاعده روانشناسی رنگ‌ها می‌تواند احساسات مختلفی مثل مثبت اندیشی، انرژی و شادمانی را در افراد زنده کند. در واقع باید گفت که همین خاصیت انرژی فوق‌العاده‌ای که رنگ هلویی دارد، باعث شده که به عنوان رنگ ترند سال انتخاب شود.

از دیگر خواص رنگ هلویی این است که امکان هماهنگ کردن این رنگ با سایر رنگ‌ها وجود دارد و به راحتی با انواع طیف رنگی ست می‌شود.  ترکیب رنگ هلویی با رنگ‌هایی مثل آبی روشن و تیره، سفید، طوسی روشن، سبز و نارنجی روشن بسیار جذاب خواهد شد. پس اگر رنگ هلویی را به عنوان رنگ سالن پذیرایی منزل انتخاب کردید، از رنگ‌های نام برده شده حتما در دکوراسیون پذیرایی خود استفاده کنید.

رنگ زرد نخودی

رنگ زرد نخودی که ترکیبی از زرد و نخودی است، از دیگر رنگ‌هایی بوده که می‌تواند به عنوان جدیدترین رنگ سقف پذیرایی یا دیوار اتاق پذیرایی انتخاب شود. این رنگ در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و از نظر قاعده روانشناسی رنگ‌ها، نماد رشد و سرزندگی است. پس اگر می‌خواهید هنگام نشستن در پذیرایی حس شادابی و نشاط در شما به وجود بیاید، رنگ زرد نخودی را به عنوان رنگ سالن پذیرایی منزل انتخاب کنید.

در رابطه با رنگ‌هایی که با رنگ زرد نخودی هماهنگ می‌شوند باید گفت که این رنگ با انواع رنگ‌های هارمونی جذاب و خاصی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل جزو رنگ مناسب نقاشی پذیرایی منزل قرار میگیرد. از جمله رنگ‌های که با رنگ زرد نخودی هماهنگی جذابی را پدید می‌آورند، عبارتند از:

  • سفید
  • طلایی
  • صورتی
  • خاکستری روشن
  • سبز پررنگ
  • آبی روشن
  • زرشکی
  • نارنجی
  • خردلی
  • سبز مریم گلی
  • سبز زیتونی

رنگ آبی نوا (Blue Nova )

رنگ آبی نوا برای پذیرایی

رنگ  آبی نوا، جدیدترین رنگ 2024 برای نقاشی پذیرایی منزل به شمار می‌رود زیرا کمپانی «بنجامین مور» که در حوزه ساخت رنگ فعالیت دارد، این رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی کرده است. رنگ آبی نوا یک رنگ منحصربفرد و جذاب است زیرا از ترکیب کردن دو رنگ آبی و بنفش ساخته می‌شود. به همین دلیل رنگ آبی نوا از نظر مسائل روانشناختی، حس آرامش، قدرت، صلح و دانایی را به افراد القا می‌کند.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ آبی نوا به عنوان رنگ سالن پذیرایی منزل باعث می‌شود که حس آرامش و آسودگی فصا حفظ گردد و هر نوع اضطراب و ناآرامی از فضای خانه دور شود. پس با جرات می‌توان گفت که آبی نوا بهترین رنگ برای رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن است.

ترکیب این رنگ جذاب و منحصربفرد با رنگ هلویی، سفید، انواع طیف رنگ نارنجی و همچنین رنگ‌های آرام باعث می‌شود دکوراسیون پذیرایی جذاب و خاص به نظر برسد.

رنگ آبی  آپوارد

رنگ آبی اپوارد برای پذیرایی

رنگ آبی آپوارد یک رنگ مناسب نقاشی پذیرایی منزل است زیرا تناژ ملایمی دارد و استفاده از آن باعث می‌شود که در فضای خانه آرامش خاصی برقرار باشد. آبی آپوارد جدیدترین رنگ 2024 برای نقاشی پذیرایی منزل محسوب می‌شود چون کمپانی شروین ویلیامز آن را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ معرفی نموده است. با این تفاسیر اگر به دنبال بهترین رنگ برای رنگ دیوار پذیرایی هستید، آبی آپوارد را هم در لیست رنگ‌های انتخابی خود قرار دهید.

 

نکته دیگری که درباره این نوع رنگ باید گفت این است که رنگ آبی آپوارد مانند رنگ‌های خنثی، با انواع طیف رنگی هماهنگ می‌شود. معمولا ترکیب آبی آپوارد با طیف‌های رنگ زرد، قهوه‌ای، هلویی و سفید جذابیت خاصی خواهد داشت.

مشاوره رایگان در خدمات نقاشی ساختمان در کرج با شرکت رویال پینت

 رنگ آبی آسمانی روشن

رنگ آبی آسمانی روشن از افزودن رنگ سفید به رنگ آبی ساخته می‌شود. این رنگ نیز بهترین رنگ برای رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن است. چون اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد و از همه مهم‌تر این که با ایجاد حس ارامش و سبب افزایش تمرکز در افراد می‌شود. پس اگر می‌خواهید با نشستن در پذیرایی استرس از شما دور شود، رنگ آبی آسمان را به عنوان رنگ سالن پذیرایی منزل انتخاب کنید.

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود رنگ آبی آسمانی به عنوان بهترین رنگ برای رنگ دیوار پذیرایی

معرفی شود این است که امکان هماهنگ کردن این رنگ با انواع طیف رنگ مختلف وجود دارد. رنگ‌هایی که با آبی آسمانی روشن، ترکیب جذابی را به وجود می‌آورند عبارتند از:

  • خردلی
  • لیمویی
  • بژ
  • سفید
  • رنگ چوب
  • قهوه‌ای
  • بنفش

بیشتر بخوانید: انواع رنگ ساختمانی

رنگ سبز ویریدیس (Viridis)

رنگ سبز ویریدیس یکی از تناژهای جذاب و منحصربفرد رنگ سبز است. این رنگ جزو جدیدترین رنگ 2024 برای نقاشی پذیرایی منزل محسوب می‌شود زیرا کمپانی «گراهام و براون» که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت دارد، آن را به عنوان رنگ سال معرفی نموده است.

به کار بردن رنگ سبز ویریدس برای دیوارهای یک پذیرایی پر نور،  باعث می‌شود که حس آرامش، حیات و سرزندگی در فضای خانه جریان داشته باشد.

برای ست کردن رنگ سبز ویریدیس می‌توان از طبیعت الهام گرفت و آن را با رنگ‌هایی مثل زرد، صورتی، قهوه‌ای، سفید و… ترکیب نمود تا فضای پذیرایی جذاب و چشم نواز باشد.

رنگ طوسی تیره

رنگ طوسی تیره آخرین رنگی است که به عنوان جدیدترین رنگ 2024 برای نقاشی پذیرایی منزل به شما معرفی می‌کنیم. این رنگ جزو رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد یعنی نه یک رنگ سرد و نه یک رنگ گرم است پس با انواع رنگ قابل هماهنگ شدن خواهد بود.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که رنگ طوسی تیره یک رنگ کسل کننده و اندوهناک است پس انتخاب آن باعث می‌ شود که فضای خانه دلگیر شود. در صورتی که باید گفت که اگر این رنگ خنثی با یک رنگ مناسب ترکیب شود، فضای خانه آرامش بخش خواهد بود. ترکیب رنگ طوسی تیره با طیف‌های رنگی مثل سفید، زرد، آبی، قزمز، مشکی و… باعث جذابیت و زیبایی خانه شما می‌شود.

مزیت دیگر رنگ طوسی تیره این است که آلودگی، کثیفی، دوده یا گرد و غبار را نشان نمی‌دهد. پس اگر نسبت به مشخص شدن آلودگی یا کثیفی روی دیوارها حساسیو دارید، رنگ طوسی تیره بهترین رنگ برای رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن شما است.

رنگ استخوانی، رنگی که هیچ وقت قدیمی نمی شود

جدیدترین رنگ ها برای پذیرایی

رنگ استخوانی یکی از رنگ هایی است که گذر زمان هرگز روی انتخاب آن تاثیر نگذاشته و همچنان از جمله رنگ های مورد استقبال برای رنگ آمیزی میباشد. نقاشی ساختمان با رنگ استخوانی کمک میکند تا در دکوراسیون منزل به مشکل نخورده و با هر رنگی در محیط خانه همخوانی داشته باشد. این نوع رنگ سلیقه ی تعداد زیادی از افراد را شامل میشود و از جمله حسن های این رنگ میتوان به این اشاره کرد که هرگزخسته کننده نمی شود و افراد را دل زده نمی کند. کد رنگ اختصاصی رنگ استخوانی f8f7e6# میباشد.

مکمل های رنگ استخوانی میتواند شامل رنگ‌های طوسی، آبی کبود بسیار روشن، سبز آبی مات بسیار روشن و صورتی ملایم و روشن باشد که پالت‌های رنگی رنگ سفید استخوانی را تکمیل می‌کنند.

سفید برفی، گزینه ای مناسب برای سقف پذیرایی ساختمان

نقاشی ویلا

رنگ سفید برفی که به آن سفید سقفی نیز میگویند  بهتر است برای رنگ آمیزی سقف پذیرایی ساختمان و ویلا از آن استفاده شود. چراکه این رنگ برای نقاشی سقف ساختمان بسیار مناسب است و مورد استقبال قرار میگیرد. رنگ سفید برفی به دلیل آنکه همیشه مورد استفاده است به عنوان جدیدترین رنگ ها برای پذیرایی و سقف منزل برشمرده می شود. برای ترکیب این رنگ، از رنگ سفید و رنگ لاجوردی استفاده میکنند. رنگ سفید برای سقف مناسب است چراکه برخلاف دیگر مناطق ساختمان نیازی به شست و شو ندارد. برای سقف ساختمان از رنگ پلاستیک استفاده میکنیم چراکه ارزان تر حساب می شود و از این رو، رنگ سفید سقف ( سفید برفی) توسط بسیاری از مشتریان انتخاب میگردد.

انتخاب یک شرکت نقاشی ساختمان که از تیم حرفه ای برای رنگ آمیزی منزل برخوردار باشد و بتواند با توجه به دکوراسیون منزل رنگ های مناسب را پیشنهاد کند، بسیار موثر است. همچنین اگر بهترین و با کیفیت ترین رنگ را انتخاب کنید اما نقاش ساختمان به خوبی آن را اجرا نکند، در نتیجه شالوده ی کار دلپذیر نخواهد شد. بنابراین انتخاب نقاش ساختمان باتجربه، دقیق و باسلیقه را هرگز فراموش نکنید.

نظرات کاربران

مشاوره