نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن
دسته : دکوراسیون داخلی

نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن، یک راه حل ساده و کم دردسر برای تغییر دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. چون رنگ کردن مجدد دیوارها معمولا بسیار زمانبر است و رنگ روغنی هنگام اجرا، بوی تند و اذیت کننده‌ای دارد. اما نصب کاغذ دیواری به سرعت و درکمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و هنگام اجرا بوی آزاردهنده‌ای ندارد. از آنجایی که بسیاری از افراد برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون، نصب کاغذ دیواری را انتخاب می‌کنند. در ادامه این مقاله رویال پینت، تصمیم داریم تا به موضوعات پیرامون نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی بپردازیم.

 

استعلام قیمت نصب کاغذ دیواری در تهران با نصابان حرفه ای رویال پینت

 

آیا کاغذ دیواری روی رنگ روغنی می‌چسبد؟

معمولا یکی از پرتکرارترین سوالاتی که هنگام نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی برای افراد پیش می‌آید این است آیا کاغذ دیواری روی رنگ روغنی می‌چسبد؟ به همین دلیل پیش از بررسی روش‌های نصب کاغذ دیواری، به این سوال پاسخ می‌دهیم.

بله امکان چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ روغنی وجود دارد، البته در صورتی که پیش از نصب کاغذ دیواری، زیرسازی صورت بگیرد و از روغن پرایمر مخصوص و چسب کاغذ دیواری باکیفیت استفاده شود.

نصب کاغذ دیواری روی رنگ

روش‌های نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

  1. سنباده زدن: معمولا رنگ روغنی کمی حالت لیزی دارد و همین مسئله باعث می‌شود که کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار قرار نگیرد. در نتیجه یکی از روش‌های نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن، این است که ابتدا سطح دیوار سنباده زده شود. چون کشیدن سنباده روی دیوار باعث می‌شود که سطح دیوار کمی زبر شود و کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار بچسبد.
  2. آغشته کردن دیوار به حسب پرایمر: راه حل دیگری که باعث چسبیدن کاغذ دیواری روی رنگ روغنی می‌شود این است که سطح دیوار آغشته به جسب پرایمر شود. چون این ماده باعث صاف و یکدست شدن سطح دیوار می‌شود و به چسبیدن بهتر کاغذ دیواری روی دیوار کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

انواع کاغذ دیواری

 

نکات مهم در چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ روغن

چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ روغنی مانند هر کار دیگری نیاز به رعایت یکسری نکات دارد. در واقع باید گفت که رعایت این نکات باعث می‌شود که نتیجه کار بدون ایراد باشد.

توجه به تمیز بودن سطح دیوار

معمولا برای چسبیدن بهتر کاغذ دیواری روی دیوار رنگ روغنی، سطح دیوار باید کاملا تمیز و عاری از چربی یا گرد و غبار باشد. پس اولین نکته مهمی که هنگام نصب کاغذ دیواری روی دیوار روغنی باید به آن توجه شود، تمیز بودن سطح دیوار است. به همین منظور، نصاب پیش از شروع کار خود ابتدا سطح دیوار را با یک پارچه تمیز به طور کامل پاک می‌کند.

توجه به استحکام دیوار

بدون شک دیواری که از استحکام و مقاومت کافی برخوردار نباشد و دارای شکستگی باشد، پس از مدتی ریزش می‌کند. همچنین دیوارهای سست قابلیت نگهداری کاغذ دیواری را ندارند. به همین منظور، یکی دیگر از نکات مهم در چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ روغن، محکم بودن دیوار است. پس اگر دیوار استحکام خوبی ندارد، ابتدا باید به کمک گچ قسمت‌های سست آن ترمیم شود.

توجه به صاف بودن سطح دیوار

در صورتی که روی سطح دیوار حفره یا برجستگی وجود داشته باشد، کاغذ دیواری روی سطح دیوار به خوبی نمی‌چسبد و ظاهر زیبایی هم ندارد. پس یکی از نکات مهمی که هنگام نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی باید به آن توجه شود، صاف و هموار بودن سطح دیوار است. در همین راستا، نصاب اگر روی دیوار حفره یا برجستگی وجود داشته باشد، ابتدا سطح آن را صاف می‌کند و سپس کاغذ دیواری را روی دیوار می‌چسباند.

توجه به خشک بودن دیوار

نم و رطوبت یکی از مواردی است که مانع چسبیدن کاغذ دیواری روی دیوار می‌شود پس از دیگر نکات مهم در چسباندن کاغذ دیواری، توجه به خشک بودن دیوار است. اگر دیوار دچار نم زدگی است، ابتدا باید منشا نم زدگی پیدا شود و برطرف گردد. سپس قسمتی که دچار نم و رطوبت شده، به وسیله مصالح ساختمانی ترمیم شود.

 

نصب کاغذ دیواری در کرج با بهترین نصابان رویال پینت

 

مراحل نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

نصب کاغذ دیواری روی دیوار رنگ روغنی باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

مرحله اول: شستن و تمیز کردن سطح دیوار

وجود هر نوع لکه، گرد و غبار یا چربی باعث نچسبیدن کاغذ دیواری می‌شود. با توجه به این که رنگ روغنی یک رنگ ضد آب و قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می‌شود. پس لازم است که پیش از نصب کاغذ دیواری، سطح دیوار با مواد شوینده و آب شسته شود تا هر گونه لکه یا گرد و غبار که روی سطح وجود دارد، از بین برود.

مرحله دوم: ترمیم و زیر سازی سطح دیوار

برای چسبیدن بهتر کاغذ دیواری روی دیوار به یک سطح کاملا صاف و بدون ناهمواری نیاز است. چون وجود حفره یا برآمدگی باعث می‌شود که کاغذ دیواری به خوبی نچسبد و پس از مدتی جدا شود. پس ترمیم و زیرسازی دومین مرحله نصب کاغذ دیواری، محسوب می‌شود. در این مرحله معمولا هر نوع ترک، حفره یا شکستگی که روی دیوار وجود دارد با بتونه یا مواد پرکننده، ترمیم می‌کنند.

مرحله سوم: سنباده زدن سطح دیوار

معمولا پس از زدن بتونه روی حفره‌ها، یکسری برآمدگی روی سطح دیوار به وجود می‌آید و همچنین به دلیل لیز بودن سطح دیوار، کاغذ دیواری روی سطح دیوار قرار نمی‌گیرد. به همین منظور، برای از بین بردن برجستگی ایجاد شده و زیر شدن سطح دیوار، لازم است که از سنباده استفاده شود.

مرحله چهارم: زدن پرایمر روی سطح دیوار

پرایمر یک ماده ساختمانی بوده که از به وجود آمدن حباب در زیر کاغذ دیواری پیشگیری می‌کند، ایرادات روی دیوار را می‌پوشاند و موجب چسبیدن بهتر کاغذ دیواری روی دیوار می‌شود. به همین دلیل یکی از مراحل مهم نصب کاغذ دیواری، زدن پرایمر روی سطح دیوار است.

مرحله پنجم: اندازه گیری و برش کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری روی دیوار رنگ شده

بعد از آماده شدن سطح دیوار، نوبت به اندازه گیری دیوارها و برش کاغذها می‌رسد. این مرحله یکی از مراحل حساس نصب کاغذ دیواری به شمار می‌رود زیرا حتی چند سانتیمتر خطا باعث می‌شود که نتیجه کار مطلوب و رضایت بخش نباشد.

مرحله ششم: چسباندن کاغذ دیواری

در نهایت باید قسمت پشت کاغذ دیواری به چسب مخصوص آغشته گردد و کاغذ دیواری روی دیوار چسبانده شود. سپس به منظور، چسبیدن بهتر کاغذ دیواری روی دیوار و عدم ایجاد حباب، لازم است که با یک پارچه روی سطح کاغذ دیواری کشیده شود.

 کلام آخر

نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن باعث می‌شود که دکوراسیون داخلی ساختمان در کمترین زمان ممکن تغییر کند. چون اجرای کاغذ دیواری بسیار راحت بوده و در کمترین زمان ممکن قابل اجرا است. توجه به یکسری نکات هنگام چسباندن کاغذ دیواری ضرورت دارد. به همین دلیل، در این مقاله ابتدا روش‌های نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن را نام بردیم سپس نکات مهم در چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ روغن بررسی کردیم و در آخر مراحل نصب کاغذ دیواری را بیان نمودیم.

با توجه به این که نصب کاغذ دیواری یک کار تخصصی است و نیاز به تجهیزات خاصی دارد، نصب آن را حتما به یک فرد ماهر و با تجربه بسپارید. برای ثبت سفارش نصب کاغذ دیواری روی دیوار رنگ روغنی می‌توانید از شرکت رویال پینت کمک بگیرید. چون با بیش از ده سال سابقه در زمینه انجام خدمات ساختمانی، یکی از بهترین شرکت‌های مجری خدمات ساختمانی در تهران محسوب می‌شود.

 

نظرات کاربران

مشاوره