راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری
دسته : دکوراسیون داخلی

پذیرایی یکی از بخش‌های اصلی خانه به شمار می‌رود زیرا تمام ساکنین در این محل  دور هم جمع می‌شوند. همچنین این قسمت محلی برای پذیرایی از مهمانان است. به همین منظور اغلب مردم هنگام انتخاب وسیله برای پذیرایی وسواس و دقت زیادی به خرج می‌دهند.

کاغذ دیواری نیز جزو تجهیزات اصلی دکوراسیون پذیرایی به شمار می‌رود. در نتیجه افرادی که می‌خواهند دکوراسیون پذیرایی آن‌ها شیک و‌خاص به نظر بیاید هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی لازم است که به یک‌سری از نکات که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، توجه کنند. پس اگر برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی دچار چالش هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

خدمات اجرای نصب کاغذ دیواری در تهران و کرج با بهترین متخصصان رویال پینت

 

نکات مهم درباره انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی

اگر در رابطه با انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی منزل خود دچار تردید هستید و می‌خواهید یک انتخاب درست ایده‌آل داشته باشید که تا سال‌ها از آن پشیمان نشوید حتما به نکات زیر توجه نمایید.

توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی

توجه به سبک دکوراسیون داخلی اولین نکته‌ای است که هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی باید به آن توجه کنید. یعنی اگر سبک چیدمان پذیرایی شما، کلاسیک است پس طرح کاغذ دیواری باید یک طرح کلاسیک باشد یا اگر فضای پذیرایی شما شلوغ است، یک کاغذ دیواری با طرح ساده و خلوت انتخاب کنید.

توجه به اندازه و ابعاد پذیرایی

معمولا کاغذ دیواری که پر از نقش و نگار باشد باعث می‌شود که فضای پذیرایی شما کوچک دیده شود. در نتیجه اگر فضای پذیرایی شما محدود است یک کاغذ دیواری با طرح ساده، بهترین کاغذ دیواری برای پذیرای شما است.

توجه به طرح و رنگ کف‌پوش پذیرایی

از دیگر نکات مهم انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی این است که طرح و رنگ کف‌پوش با طرح و رنگ کاغذ دیواری هماهنگ باشد. چون هماهنگی بین طرح و رنگ‌ کاغذ دیواری با کف‌پوش باعث می‌شود که پذیرایی شما، بزرگ‌تر و همچنین زیباتر به نظر برسد.

توجه به نورپردازی و نور گیر بودن پذیرایی

در صورتی که پذیرایی شما نورپردازی خوبی ندارد و در طول روز نور گیر نیست اما شما تمایل دارید که پذیرایی منزل‌تان پر نور و دلباز نشان داده شود، یک کاغذ دیواری که زمینه آن روشن است را برای پذیرایی خود انتخاب کنید. چون کاغذ دیواری که رنگ تیره‌ای داشته باشد باعث می‌شود فضای شما تاریک و دلگیر به چشم بیاید و در چنین فضایی احساس دلسردی داشته باشید.

توجه به رنگ لوازم دکوراسیون پذیرایی

یکی دیگر از نکات انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی که حتما باید به آن توجه کنید، رنگ لوازم پذیرایی است. در واقع رنگ کاغذ دیواری باید با رنگ مبلمان، پرده‌ها و فرش داخل پذیرایی هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

توجه به جنس کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری پذیرایی بهتر است که از نوع ضد آب و  قابل شستشو  باشد تا در صورت لک شدن به راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی

رنگ، طرح و‌ جنس کاغذ دیواری سه مولفه‌ای است که باعث ایجاد تنوع در کاغذ دیواری می‌شود پس هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی باید به این سه فاکتور توجه کرد:

رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی

رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی، رنگی است که با سایر لوازم موجود در پذیرایی و سبک چیدمان هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر سبک دکوراسیون پذیرایی شما مینیمال است، رنگ کرم و شیری رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی شما محسوب می‌شود یا رنگ‌های خنثی و روشن، رنگ مناسب برای پذیرایی با سبک مینیمال به شمار می‌روند.

از آنجایی که طبق قاعده روانشناسی رنگ‌ها هر رنگی حاوی یک پیام منحصر بفرد است، در ادامه چند رنگ مناسب برای پذیرایی را به همراه خواص آن‌ها بررسی می‌کنیم:

رنگ سفید

آرامش، تمیزی و سادگی از جمله احساساتی هستند که رنگ سفید به افراد القا می‌کند. رنگ سفید نیز به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود.

رنگ آبی آسمانی

این رنگ القا کننده حس آرامش آسمان و دریا است و استفاده از آن در پذیرایی‌های نورگیر، ترکیب جذابی به وجود می‌آورد.

رنگ صورتی روشن

این رنگ شادابی و نشاط را به افراد منتقل می‌نماید و ترکیب کردن آن با سایر رنگ‌ها به راحتی امکان‌پذیر است.

رنگ سبز روشن

با توجه به این که رنگ سبز در طبیعت به وفور مشاهده می‌شود، انتخاب رنگ سبز باعث ایجاد احساس تازگی و نشاط در فضای پذیرایی می‌شود.

رنگ طوسی روشن

انتخاب این رنگ باعث می‌شود که فضای پذیرایی گرم به نظر بیاید. همچنین رنگ طوسی روشن بک رنگ خنثی بوده و به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود.

زرد ملایم

انتخاب این رنگ برای پذیرایی باعث روشن‌تر شدن و افزایش انرژی مثبت فضا می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

انواع کاغذ دیواری

 

انتخاب طرح در کاغذ دیواری پذیرایی

بدون شک زمانی که وارد فروشگاه کاغذ دیواری می‌شوید با انواع کاغذ دیواری با طرح‌های گوناگون مواجه خواهید شد که این مسئله موجب سردرگمی شما در انتخاب کاغذ دیواری می‌شود. معمولا هر کدام از سبک‌های طراحی نیز مانند رنگ‌ها به فضا یک جلوه خاصی می‌دهند که در ادامه آن‌ها بررسی نمودیم.

  • کاغذ دیواری با طرح هندسی: این نوع طرح‌ها باعث می‌شوند که فضای پذیرایی منظم و‌مرتب به نظر برسد.
  • کاغذ دیواری با طرح غیر هندسی: طرح‌های غیر هندسی معمولا فضای پذیرایی شما را ارگانیک و سیال نشان می‌دهند.
  • کاغذ دیوار با طرح‌های پیچیده: این مدل از کاغذ دیواری باعث شلوغ به نظر رسیدن پذیرایی می‌شوند.
  • کاغذ دیواری ساده و بدون طرح: کاغذ‌ دیواری‌های بدون طرح برای پذیرایی‌های کوچک بسیار مناسب هستند زیرا با این نوع کاغذ دیواری پذیرایی بزرگ به چشم می‌آید.
  • کاغذ دیواری با خطوط عمودی صاف: این نوع از کاغذ دیواری با ایجاد خطای دید باعث می‌شود سقف پذیرایی بلند به نظر بیاید.
  • کاغذ دیواری با طرح گل: این مدل کاغذ دیواری حس طبیعی بودن به فضا می‌دهد، همچنین زیبایی و لطافت خاصی به فضا می‌بخشد.

 

بیشتر بخوانید:

نحوه نصب کاغذ دیواری روی دیوار روغنی

 

انتخاب جنس کاغذ دیواری پذیرایی

معمولا انواع کاغذ دیواری با جنس‌های مختلف در بازار موجود است که هر کدام از آن دارای خواص و ‌ویژگی‌های منحصربفردی هستند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  1.  کاغذ دیواری کاغذی: این نوع کاغذ دیواری معمولا مقاومت پایینی در برابر ضربه و‌رطوبت دارد و تنها خاصیت کاغذ دیواری کاغذی، قیمت ارزان آن است.
  2. کاغذ دیواری نانون: این مدل کاغذ دیواری کیفیت بالایی دارد و به راحتی نصب می‌شود. کاغذ دیواری نانون را از الیاف طبیعی می‌سازند، به همین دلیل ضد حساسیت و آلرژی است.
  3. کاغذ دیواری پارچه‌ای: کاغذ دیواری پارچه‌ای از چند لایه تشکیل می‌شود که جنس لایه اصلی آن از پارچه است به همین منظور به عنوان کاغذ دیواری پارچه‌ای شناخته می‌شود. عایق صدا و مقاومت بالا در برابر پارگی از جمله ویژگی‌های اصلی این نوع کاغذ دیواری است.
  4. کاغذ دیواری نانو: کاغذ دیواری نانو بهترین جنس کاغذ دیواری برای پذیرایی محسوب می‌شود زیرا قابل شستشو بوده و ضد ‌لک و خش است. همچنین‌طول عمر بالایی دارد و‌ تا سال‌ها کیفیت و ظاهر آن تغییر نمی‌کند.
  5. کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل: این مدل کاغذ دیواری به دلیل آن که خاصیت ضد آب و قابل شستشو بودن دارد برای پذیرایی بسیار مناسب است. همچنین طول عمر کاغذ دیواری pvc بالا بوده و ضد خش است.

بیشتر بخوانید

بهترین رنگ برای کمد دیواری

کلام آخر

در این مطلب موضوعاتی مثل نکات انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی، رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی، انتخاب طرح در کاغذ دیواری پذیرایی و انتخاب جنس کاغذ دیواری پذیرایی مورد بررسی قرار دادیم زیرا اکثر افراد هنگام انتخاب کاغذ دیواری نمی‌دانند که باید به چه نکاتی توجه کنند.

البته نا‌گفته نماند که نکات بیان شده در این مطلب، به تنهایی کافی نیست و کمک گرفتن از فردی که در حوزه دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری تخصص دارد، انتخاب کاغذ دیواری را راحت‌تر می‌کند. چنانچه برای انتخاب کاغذ دیواری دچار تردید هستید و نمی‌دانید بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی شما چه نوع کاغذ دیواری است؟ با شرکت رویال پینت تماس بگیرید زیرا تیم مشاوره این مجموعه به تمام نکات و مسائلی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه شود، تسلط کافی دارند.

نظرات کاربران

مشاوره