بهترین رنگ برای کمد دیواری

بهترین رنگ برای کمد دیواری
دسته : دکوراسیون داخلی

رنگ درب‌ها و کشوهای کمد دیواری بر روی زیبایی و‌ جذابیت فضا اثر می‌گذارد حتی انتخاب یک رنگ مناسب برای کمد دیواری می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد. با این تفاسیر، انتخاب رنگ برای کمد دیواری بسیار مهم است و برای انتخاب رنگ باید به یک‌سری نکات توجه کرد. از آنجایی که رنگ‌ها و تناژهای رنگی آن‌ها تنوع بالایی دارد، افراد هنگام انتخاب رنگ دچار سردرگمی می‌شوند. به همین منظور، در این مقاله تصمیم داریم تا  ۸ رنگ مناسب برای کمد دیواری را به شما پیشنهاد دهیم و موضوعاتی همچون بهترین ترکیب رنگ برای کمد دیواری، چه رنگی برای کمد دیواری مناسب است و… را بررسی کنیم.

نقاشی ساختمان در تهران با نقاشان حرفه ای رویال پینت

معرفی ۸ رنگ مناسب برای کمد دیواری

معمولا زمانی که برای انتخاب رنگ کمد دیواری به شرکت‌های ساختمانی مراجعه می‌کنید با انواع رنگ که تناژهای بسیار متنوعی دارند، مواجه می‌شوید و همین موضوع، انتخاب رنگ را برای شما دشوار و‌چالش برانگیز خواهد کرد. از آنجایی که هر رنگی دارای یک‌سری ویژگی‌ها است، در این بخش از مقاله ۸ رنگ مناسب برای کمد دیواری را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رنگ سفید

رنگ سفید بهترین رنگ برای کمد دیواری است زیرا این رنگ جزو رنگ‌هایی است که به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود و ترکیب این رنگ سفید با هر رنگ دیگری جذاب و چشم‌نواز خواهد شد. همچنین استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود که فضا روشن و دلباز به نظر بیاید. به همین منظور، رنگ سفید جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها برای کمد دیواری است.

رنگ مشکی

رنگ مشکی برای کمد دیواری

رنگ مشکی یک رنگ شیک و‌ خاص است و انتخاب این رنگ برای کمد دیواری باعث می‌شود که دکوراسیون اتاق خواب مدرن و خاص شود. البته ناگفته نماند که رنگ مشکی بهترین رنگ برای کمد دیواری فضاهای بزرگ و‌ وسیع است زیرا انتخاب این رنگ برای یک فضای کوچک باعث کوچک و دلگیر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

رنگ طوسی

رنگ طوسی جزو رنگ‌‌های خنثی است و به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. در همین راستا اگر این رنگ برای کمد دیواری انتخاب شود برای انتخاب رنگ دیوار، فرش، کاغذ دیواری و سایر تجهیزات دکوراسیون، محدودیت نخواهید داشت.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تمایل دارید که فضای شما مدرن و خاص به نظر بیاید، حتما این رنگ را جزو رنگ‌های انتخابی خود قرار دهید.

رنگ کرم

رنگ‌ کرم یک رنگ خنثی بوده و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها بسیار آسان است. همین ویژگی رنگ کرم باعث شده تا جزو رنگ‌های پرطرفدار به شمار برود. در نتیجه باید در لیست بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی

رنگ بنفش

رنگ بنفش نیز از دیگر رنگ‌هایی بوده که برای کمد دیواری مناسب خواهد بود چون استفاده از این رنگ برای کمد دیواری باعث می‌شود که فضا شیک و منحصر بفرد به نظر برسد. همچنین لازم به ذکر است که رنگ بنفش طی دو‌سال اخیر جزو رنگ‌های ترند و‌ پرطرفدار بوده است.

رنگ آبی

رنگ آبی برای کمد دیواری

رنگ آبی باعث ایجاد حس آرامش در فضا می‌شود و برای کمد دیواری اتاق خواب بسیار مناسب است. چون رنگ دکوراسیون اتاق خواب باید طوری باشد که فرد در آن خواب راحتی را تجربه کند و طبق روانشناسی رنگ‌ها، رنگ آبی از جمله رنگ‌هایی بوده باعث خواب راحت می‌شود.

رنگ صورتی

رنگ‌ صورتی نیز بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب دختران است زیرا اغلب دختران طرفدار این رنگ هستند. استفاده از رنگ صورتی باعث می‌شود که فضا لطیف، شاد و دلنشین دیده شود.

رنگ‌ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای، رنگ دیگری است که باید حتما در لیست بهترین رنگ برای کمد دیواری قرار بگیرد زیرا این رنگ، طیف‌های بسیار متنوعی دارد. همچنین یک رنگ خنثی بوده و با سایر رنگ‌ها، هارمونی جذابی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید

آموزش رنگ زدن سقف با غلطک

بهترین ترکیب رنگ برای کمد دیواری

معمولا یکی از مواردی که باعث جذابیت فضا می‌شود این است که برای رنگ کمد دیواری از دو رنگی که ترکیب جذابی را خلق می‌کنند استفاده شود. اگر به دنبال بهترین ترکیب رنگ برای برای کمد دیواری هستید، به شما ترکیب رنگ‌های زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

ترکیب رنگ سفید و رنگ مشکی

رنگ سفید و رنگ مشکی دو تا از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی هستند زیرا همانطور که در بخش قبلی گفتیم، استفاده از این دو رنگ باعث می‌شود که فضا خاص و جذاب به چشم بیاید. در نتیجه ترکیب دو رنگ پرطرفدار باعث خلق یک فضای بسیار خاص می‌شود.

ترکیب رنگ سفید و رنگ طلایی

ترکیب رنگ سفید و رنگ طلایی باعث می‌شود که فضا لوکس و خاص به نظر بیاید. البته ناگفته نماند که این ترکیب رنگ زمانی جذاب به چشم می‌آید که با رنگ‌ سایر لوازم نیز هارمونی ایجاد نماید.

ترکیب رنگ سفید و رنگ قهوه‌ای

رنگ ترکیبی برای کمد دیواری

ترکیب رنگ‌ سفید و رنگ قهوه‌ای از دیگر ترکیب‌های رنگی است که باعث خلق یک فضای خاص و بی‌نظیر خواهد شد. چون رنگ ‌قهوه‌ای باعث ایجاد گرما و صمیمیت در فضا می‌شود و رنگ سفید نیز یک رنگ آرام‌بخش است.

ترکیب رنگ سفید و رنگ سرمه‌ای

ترکیب رنگ سفید و رنگ سرمه‌ای از دیگر ترکیب‌های خاصی بوده که به فضا جذابیت می‌بخشد. این ترکیب رنگی بیشتر برای فضاهایی که سبک مدرن دارند، مناسب است.

ترکیب رنگ‌ سفید و رنگ طوسی

ترکیب رنگ‌ سفید و رنگ طوسی نیز جلوه و جذابیت خاصی به فضا می‌بخشد زیرا این رنگ هر دو جزو رنگ‌های خنثی هستند و به سادگی به رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند و هارمونی جذابی را خلق می‌کنند.

ترکیب رنگ‌ قهوه‌ای با رنگ کرم

به جرات می‌توان گفت که ترکیب رنگ قهوه‌ای و‌کرم یکی از زیباترین ترکیب‌های رنگی به شمار می‌رود زیرا رنگ قهوه‌ای‌ به رنگ کرم گرما می‌بخشد.

 

خدمات نقاشی ساختمان در کرج با بهترین نقاشان حرفه ای در شرکت رویال پینت

 

چه رنگی برای کمد دیواری مناسب است؟

در پاسخ به این سوال که چه رنگی برای کمد دیواری مناسب است؟ باید گفت قبل از انتخاب رنگ باید به مواردی مثل ابعاد فضا، کاربری فضا، سن فردی که از فضا استفاده می‌کند و… توجه کرد.  به همین جهت در ادامه بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب، بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق کوچک و… را بررسی نموده‌ایم

بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب

بر اساس مطالعات انجام شده رنگ‌هایی مثل رنگ سفید، آبی، سبز، کرم‌ و رنگ‌های پاستلی، حس آرامش را در افراد زنده می‌کنند. با توجه به این که اتاق خواب، فضایی برای آرامش و استراحت است پس رنگ‌های بیان شده بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب است.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق کوچک

معمولا رنگ‌های روشن مثل رنگ سفید، کرم، صدفی، طوسی کم‌رنگ، آبی آسمانی و… بهترین رنگ برای چون این رنگ‌ها فضای اتاق را اصطلاحا دل‌بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهند. در مقابل رنگ‌های تیره مثل رنگ‌ مشکی، قهوه‌ای پررنگ، خاکستری تیره و… موجب می‌شود که فضا کوچک و  تاریک به نظر بیاید.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق بزرگ

برای انتخاب رنگ کمد دیواری اتاق‌های بزرگ معمولا محدودیتی وجود ندارد و افراد با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانند هر رنگی را که به آن علاقه دارند و حس خوبی را در آن‌ها ایجاد می‌کند را انتخاب کنند. البته تنها نکته‌ای که افراد  انتخاب رنگ کمد دیواری اتاق‌های بزرگ باید توجه کنند، هماهنگی رنگ کمد دیواری با رنگ سایر لوازم داخل اتاق‌ است.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق خواب زوجین

رنگ برای کمد دیواری اتاق زوجین

اتاق زوجین فضایی برای استراحت آن‌ها است و معمولا فضای کم و‌ محدودی دارد. چون کمدها برای دو نفر طراحی شده‌اند و ابعاد بزرگی دارند و اندازه سرویس خواب آن‌ها نسبت به سرویس خواب تک نفره بزرگتر است. پس بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق زوجین، رنگ‌های روشن است زیرا همانطور که قبلا هم گفتیم رنگ‌های روشن حس آرامش را در افراد ایجاد می‌کنند و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق خواب کودک

معمولا بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب کودک، رنگی است که حس نشاط و شادابی را در کودک ایجاد نماید و اضطراب را از او دور نماید. به همین منظور، رنگ‌هایی همچون رنگ‌های پاستلی، رنگ زرد، نارنجی، صورتی، آبی و… برای اتاق خواب کودک مناسب هستند و رنگ‌هایی مثل مشکی، خاکستری تیره، قهوه‌ای تیره و… به هیچ عنوان برای اتاق کودک‌ مناسب نیستند.

 

بیشتر بخوانید

نقاشی در و پنجره

 

چند نکته مهم درباره انتخاب رنگ کمد دیواری

  • هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری حتما به سلیقه، علاقه و سن فرد یا افرادی که قرار است از آن فضا استفاده کنند، توجه نمایید. در واقع باید گفت که رنگی را برای کمد دیواری انتخاب کنید که مطابق سلیقه و علاقه فرد و متناسب با سن او باشد.
  • رنگ کمد دیواری بهتر است که با رنگ سایر لوازمی که داخل فضا وجود دارد، هماهنگ باشد.
  • در صورتی که برای کمد دیواری یک رنگ‌ گرم مانند قرمز، زرد و…انتخاب کردید، رنگ سایر لوازم را حتما یک رنگ‌ خنثی یا رنگ سرد انتخاب کنید تا فضای شما جذابیت بیشتری داشته باشد و آرامش در فضا برقرار شود.
  • هنگام انتخاب رنگ‌ کمد دیواری، به سبک دکوراسیون فضا دقت کنید. مثلا اگر سبک دکوراسیون فضای شما کلاسیک و سلطنتی است، رنگ طلایی بهترین رنگ برای کمد دیواری فضای شما محسوب می‌شود. اما اکر سبک دکوراسیون فضای شما مدرن و مینیمال است، رنگ طوسی و سایر رنگ‌های خنثی برای کمد دیواری فضای شما مناسب هستند.

کلام آخر

در این مطلب ۸ رنگ مناسب برای کمد دیواری را پیشنهاد دادیم و به موضوعاتی مثل بهترین ترکیب رنگ برای کمد دیواری و چه رنگی برای کمد دیواری مناسب است، پرداختیم. چون اکثر افراد هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری دچار سردرگمی می‌شوند.

چنانچه در رابطه با انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب تردید دارید یا نمی‌دانید که بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق کوچک چه رنگی است، می‌توانید با کارشناسان مجموعه رویال پینت تماس بگیرید، چون کارشناسان این مجموعه درباره این موضوع که چه رنگی برای کمد دیواری مناسب است؟ به شما مشاوره تخصصی ارائه می‌‌دهند.

 

نظرات کاربران

مشاوره